Twitter yanlışlıkla reklamlar için e-posta adreslerini kullandı

Twitter, hedefli reklamcılığa olanak sağlamak için kullanıcılar tarafından hesap güvenliği için sağlanan e-posta adreslerini ve telefon numaralarını kullanarak "istemeden" özür diledi.

Şirket, üçüncü taraf pazarlamacıların, kullanıcının bu şekilde kullanılmasını istese bile, iletişim bilgilerine dayanarak, Twitter üzerinden belirli kullanıcılara ulaşabileceğini söyledi.

Bir bildiride Twitter, "kesin olarak kaç kişinin etkilendiğini kesin olarak söyleyemeyeceğini" söyledi, ancak BBC kullanıcıları küresel olarak etkilediğini biliyor.

Olağandışı bir şekilde, şirket ihlalleri bildirmek için proaktif olarak doğrudan müşterilere başvurmuyor.

Şirket, sorunu ne zaman keşfettiğini söylemedi, ancak sorunu - “17 Eylül'den itibaren” - 21 gün önce ele aldığını söyledi.

Firma, "reklamcılık için güvenlik veya güvenlik amaçlı olarak toplanan telefon numaralarını veya e-posta adreslerini artık kullanmadığını" söyledi.

Avrupa’daki merkezi Dublin’de bulunan Twitter, “uygun olan yerlerde” düzenleyiciler ile iletişim kurduğunu söylemek dışında, İrlanda Veri Koruma Komiserine bildirimde bulunup bulunmadığını onaylamaz.

Avrupa Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) uyarınca, verilerin amaçlanandan başka bir amaç için kullanılması durumunda kullanıcılar bilgilendirilmelidir.

Twitter, platformu her gün kullanan ve reklamlarla sunulan 139 milyon kullanıcıya sahip olduğunu söylüyor.

Uyarlanmış reklam

Buradaki sorun, Twitter'ın reklamverenlere, Twitter'daki kullanıcılarla aynı e-posta adresini kullanan, Twitter'daki kullanıcılarla kendi müşteri e-posta adresleri veritabanını eşleştirebilecekleri bir sistem sunuyor.

Uygulama - sosyal ağlarda yaygın olarak kullanılır - muhtemelen marka veya ürünle aşina olan kullanıcılara ulaşmak için tasarlanmış, hedefi iyi belirlenmiş reklamlara izin verir.

Bununla birlikte, Twitter’ın Salı günü yaptığı açıklamada ortaya koyduğu şey, bu e-posta eşleşmesinin, iki faktörlü kimlik doğrulaması ekleyerek hesap güvenliğini arttırmak amacıyla yalnızca kullanıcıların gönderdikleri adresleri referans almasıydı.

Bu, kötü niyetli oyuncuların bir kişinin kimlik bilgilerini kullanmasını önlemek için ikinci bir güvenlik düzeyi (örneğin, giriş koduyla kısa mesaj alma gibi) ekleyen bir yöntemdir.

Şirket, "Bir reklamveren pazarlama listesini yüklediğinde, güvenlik ve güvenlik amacıyla sağlanan Twitter hesap sahibinin e-posta veya telefon numarasına dayanarak Twitter'daki kişileri kendi listeleriyle eşleştirebiliriz" dedi.

“Bu bir hataydı ve özür dileriz.”

Mart ayında, Facebook, iki faktörlü kimlik doğrulaması için gönderilen reklamları hedeflemek için kullanılan numaraları ve e-posta adreslerini kullandığı için eleştirildi . Ancak Twitter'ın aksine, Facebook davranışın yanlış olduğunu düşünmedi.

Ancak ABD Federal Ticaret Komisyonu , rekor kıran 5 milyar dolarlık para cezasını dağıtırken, Facebook'un reklam platformunu güçlendirmek için "güvenlik için özel olarak elde ettiği telefon numaralarını" kullanmayı bırakması gerektiğini söyledi.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekir.

Yazar Hakkında

Anlikhaber.net kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.