Toyota, hidrojen yakıtı ile çalışan lüks otomobilinin ikinci nesli olan yeni Mirai konseptini ortaya koyuyor

Toyota'nın hidrojen yakıt hücresi olan Mirai'nin yenilenmesi Mirai, şirketin lüks Lexus bölümünün yolunda görünüyor. Şimdi ikinci neslinde, yakın zamanda ortaya çıkan EV konsepti, bu yıl daha sonra arkadan çekişli, 400 mil menzil ve beş dakikalık bir yakıt ikmali süresiyle Tokyo otomobil fuarında üretime hazır bir önizleme elde etmeye ayarlandı.

Akülü ve yanmalı motorlu taşıtlar arasındaki devam eden mücadele, Toyota'nın hidrojen yakıt hücresi teknolojisi, her iki dünyanın en iyilerini - geleneksel ICE motorlu bir otomobilin menzili ve yakıt ikmal süresi ile eşleştirilen fosilsiz EV itiş gücü ile birleştiriyor gibi görünüyor.

Kağıt üzerinde umut vaat eden şeylere rağmen, ilk ticari hidrojen yakıtı ile çalışan hücresel sedanlardan biri olan Toyota, Mirai (Japonca'da "gelecek" anlamına gelir) ile çok niş bir pazara sahipti.

2015'te satışa sunulan ilk gen modelinden bu yana çoğu Mirais Kuzey Amerika pazarına, özellikle de Kaliforniya eyaletine gitti. Avrupa ve Japonya'da da mevcut olmasına rağmen, ABD Devleti, otomobilin 9,000 adetlik küresel satışının yaklaşık yüzde 66'sını oluşturuyor.

Şimdi ikinci jenerasyonda, Japon otomobil üreticisi aracın üst seviyeye taşınıyor ve imajını ortalama Joe Prius'tan daha lüks Lexus GS'ye kaydırıyor. Daha iyi görünen bir konsepte sahip olan yeni modelin, 2020 yılının sonlarında üretime başlaması bekleniyor.

Lexus sedan gibi, bir sonraki Mirai de mevcut modele kıyasla arkadan çekişli olacak ve ayrıca daha düşük ve daha geniş bir duruş sergileyecek. Otomobilin menzili de yüzde 30 iyileşme görerek 312 mil'den 405 mil'e çıkacak.

Toyota, hidrojen yakıt hücrelerine ağır yatırım yapan çok az otomobil şirketinden biri ve bu teknolojinin Ar-Ge'sine saatte 1 milyon dolar harcadığını söylüyor. Bunu çok sınırlı bir altyapı, dış ve iç iyileştirmelerle (şimdi beş kişilik oturma alanıyla) birleştirin ve bir sonraki Mirai'nin neden 58.500 $ 'lık modelden daha pahalı olacağını görmek kolaydır. Fiyat bir endişe gibi görünmese de, şirket Mirais'in% 95'inden fazlasının kiralandığını söylüyor.

Güvenilirlik açısından, Toyota'nın yakıt hücresi kıdemli mühendisi Jacke Birdsall, otomobilin Kanada'daki soğuk Yellowknife kentinden Death Valley'in sıcak sıcaklıklarına kadar -40 derecelik hava koşullarında test edildiğini söylüyor. “Bu teknolojinin işe yarayıp yaramadığıyla ilgili bir soru değil” diyor ve artık verimlilik ve maliyet açısından onu iyileştirmek istediklerini ve arkadan çekişli EV performansından yararlandığını söylüyor.

İlginçtir ki, Toyota yakıt hücreleriyle mevcut EV'lerde pilleri kazanmak istemiyor. Birdsall, "Eğer bir evin varsa ve garajında ​​bir araba alabilirsen, o zaman belki bir EV alırsın" diyor. "Bir şarj cihazına erişiminiz yoksa veya çok fazla kilometreyi kapsıyorsanız ve sıfır emisyonlu bir araç istiyorsanız, o zaman bir yakıt hücresi arabası daha iyi bir seçenektir. "

Mirai'nin baş mühendisi Yoshikazu Tanaka, yeni Mirai'nin, müşterilerin her zaman araba sürmek gibi hissettiği bir araç olduğunu, "duygusal ve tasarım çekiciliğine sahip bir otomobilin yanı sıra, bir gülümseme getirebilecek dinamik ve duyarlı sürüş performansı" olduğunu söyledi sürücülerin yüzlerine. " Mirai'nin müşterilerini seçtiklerini söylemeyi tercih ediyor, çünkü bu bir FCEV değil, gerçekten arabayı istedikleri ve "sadece bir FCEV oldu".

Toyota, ilk yılında '21 Mirai'den 30.000 adet satmayı planlıyor ve altyapıyı genişleterek ABD'nin Kuzeydoğu pazarındaki varlığını artırmak için çalışıyor. Yeni Mirai, şirketin yakın zamanda ilan ettiği 10 yıllık (150.000 mil) devredilebilir garanti ve mevcut modeldeki teklif gibi muhtemelen ilk üç yıl boyunca ücretsiz hidrojen yakıt ikmali ile birlikte gelecek.

Otomobille ilgili daha fazla bilgi bu ayın ilerleyen saatlerinde Tokyo Motor Show'da gösterildiğinde mevcut olacak.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekir.

Yazar Hakkında

Anlikhaber.net kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.