Google Play Store Yakında Uygulamaların İçerik Odaklı Deneyimlerini Gösteren Yeni Bir Alan Sunacak

Google, geliştiricilerin uygulama içeriğini sergilemelerine olanak tanıyacak Engage SDK'yı kullanacak.

Google'ın, geliştiricilerin uygulamalarını ve yeteneklerini yeni bir alanda sergilemelerine yardımcı olacak yeni bir özellik üzerinde çalıştığı bildiriliyor. Teknoloji devi, bu planlarını Google I/O 2024 etkinliğinde üçüncü taraf uygulama geliştiricileri ile paylaştığı bir oturumda açıkladı. Bu yeni özellik, kullanıcıların uygulamalardan içerik görebilecekleri ve deneyimleyebilecekleri yeni bir yüzey oluşturacak. Şirket, bunun etkileşimi artırabileceğine ve kullanıcıların unutulan uygulamalara geri dönmelerine yardımcı olabileceğine inanıyor.

TechCrunch tarafından yayımlanan bir rapora göre, Google Play Uygulamalar Genel Müdürü Mekka Okereke, bu yeni yaklaşımı etkinlik sırasında seçkin bir grup uygulama geliştiricisine açıkladı. Okereke, "Bu yeni yüzey, kullanıcıların Android telefonlarında zaten yüklü olan uygulamalardan en iyi ve en yaygın içeriği otomatik olarak organize edecek ve neredeyse her uygulama kategorisi için çapraz uygulama devam etme yolculuklarını mümkün kılacak" dedi. Ayrıca, bu deneyimin, kullanıcıların bir tıklama ile başlatabileceği ve yüklü uygulamalardan en önemli içeriklere karşılık gelen etkileyici deneyimleri gösterecek tam ekran içerikler olacağını belirtti.

Detaylara inildiğinde, bu yeni özelliğin, Google Play Store içinde veya kullanıcıların ana ekranlarında (bazı Android akıllı telefonlarda ana ekranın sol tarafında bulunan Google Discover'a benzer) bir alan olabileceği görülüyor. Bu alanlarda, teknoloji devi farklı uygulamalardan içerik sergileyecek ve etkileyici deneyimler yaratacak. Raporda, kullanıcıların beyaz bir spor ayakkabı görebileceği ve tıklayarak doğrudan uygulamaya gidip satın alma işlemi yapabileceği bir örnek verildi.

Önemli olarak, bu bir uygulama keşif özelliği değil; kullanıcının cihazında zaten yüklü olan ancak bir süredir etkileşime girmediği uygulamalar için tasarlanmış bir özellik. Etkileyici içerik, kullanıcılara neyi kaçırdıklarını hatırlatmayı ve onları uygulamaya geri çekmeyi amaçlıyor. Google, bu özelliği nasıl tam olarak entegre etmek istediğini açıklamasa da, tanımı interaktif bir reklam gibi görünüyor ki bu, birçok kullanıcıyı memnun etmeyebilir.

Şu anda, özellik Google'ın iş birliği yaptığı bazı geliştiricilerle sınırlıdır. Bu geliştiricilere, içerik odaklı deneyimler oluşturmak için Engage SDK araç setine erişim verilecek ve bu deneyimler daha sonra Android üreticisi tarafından sergilenecek. Kullanıcılar, bu özellikleri muhtemelen bu yılın ilerleyen dönemlerine kadar göremeyecekler. Rapora göre, Google ile iş birliği yapan popüler uygulama geliştiriciler arasında Spotify, Prime Video, Reddit, Uber Eats, YouTube, McDonald's, Google Maps ve daha fazlası bulunuyor.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

İlgili Haberler
Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.

Son Haberler
15 Haz 2024 1:21 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri
15 Haz 2024 1:19 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri
14 Haz 2024 20:42 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri
14 Haz 2024 19:51 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri